Peugeot

Istorija Peugeot brenda

Porodični biznis koji je prethodio sadašnjoj Peugeot kompaniji je osnovan 1810. i bavio se proizvodnjom mlinova za kafu i bicikala. 20. novembra 1858, Emile Peugeot prvi put koristi žig lava. Armand Peugeot 1889. godine u saradnji sa Leon Serpollet-om pravi prvi pokušaj automobila – bio je to nepouzdani parni tricikl. Nakon toga, 1890. se pojavljuje Panhard-Daimler motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Zbog porodičnih razmirica Armand Peugeot 1896. godine osniva automobilsko društvo Peugeot. Peugeot kompanija i familija potiču iz Sošoa u Francuskoj. Peugeot je zadržao široki proizvodni pogon tamo, kao i Peugeot muzej. Takođe podržava Sošo fudbalski klub osnovan 1928. od strane jednog od članova Peugeot familije.

Rana istorija

Armand Peugeot je veoma rano postao zainteresovan za automobilsku industriju i nakon susreta sa Gottlieb Daimler-om i drugima postaje uveren da ova grana ima budućnost. Prvi Peugeot automobil, tačnije tricikl na parni pogon je dizajnirao Léon Serpollet 1889. godine i to su samo četiri primerka napravljena. Mašina na parni pogon je bila teška i glomazna i imala je dugo vreme zagrevanja. 1890. godine, nakon sastanka sa Gottlieb Daimler-om i Émile Levassor-om, proizvodnja parnog tricikla je obustavljena u korist četvorotočkaša sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem koji je radio na benzin. Auto je bio sofisticiraniji od svojih savremenika.

Posle drugog svetskog rata

Kompanija je počela da prodaje automobile u SAD 1958. godine a 1960. je predstavljen Peugeot 404. Četristočetvorka je bila dovoljno robusna da osvoji Istočnoafrički Safari reli i to u 4 od 6 godina između 1963. i 1968.

Uskoro su usledili drugi modeli kao što su 504, jedan od karakterističnih Pežoovih modela. Kao i kod većine evropskih proizvođača, saradnja sa drugim firmama se povećala, pa je tako Peugeot 1966. sarađivao sa Renault a 1972. sa Volvo kompanijom.

Preuzimanje kompanija Citroën i Chrysler Europe

1974. godine Peugeot otkupljuje 30% udela kompanije Citroën, a kompletno je preuzima 1975. nakon što je francuska vlada uložila veliku sumu novca u novu kompaniju. Citroën je bio u finansijskom problemu jer je razvio mnogo novih radikalnih modela od kojih su se neki poput Citroën SM pokazali neprofitabilnim. S druge strane, modeli poput Citroën CX i Citroën GS su se pokazali uspešnim na tržištu.

Zajednička kompanija je postala PSA grupacija (Peugeot Société Anonyme) koja je imala za cilj razvoj odvojenih Peugeot i Citroën brandova, ali uz deljenje inženjerskih i tehničkih resursa.

Grupacija tada preuzima i evropski ogranak kompanije Chrysler, jer se 1978. godine američki porizvođač borio za opstanak.

Osamdesete i devedesete

1983. godine Peugeot lansira svoj popularni model 205 koji je kompaniji doneo veliki profit. Peugeot 504 i 505 su pravljeni u Kini od 1985 do 1997.

Kao i kod drugih evropskih proizvođača automobila i Peugeot-ova prodaja u SAD i Kanadi je opala. Ranih devedesetih, novi predstavljeni model Peugeot 405 se pokazao kao nekonkurentan u odnosu na domaće modele u istom segmentu i prodato je manje od 1000 vozila. 1990. godine nakon 33 godine poslovanje je u SAD i Kanadi je stopirano. 1997, samo 6 godina nakon povlačenja sa američkog i kanadskog tržišta, Peugeot se vratio na meksičko tržište posle 36 godina odsutnosti. Peugeot modeli (1992–danas) se ne mogu kupiti ili uvesti u SAD iz Meksika

Od 2000. do danas

U 2008. godini Peugeot je prodao oko 2 miliiona automobila. 2009. Peugeot se vratio na kanadsko tržišta ali samo sa skuterima. Od 2010 Peugeot planira nova tržišta: Kinu, Rusiju i Južnu Ameriku a 2011. se vratio na indijsko tržište nakon 14 godina. Peugeot se vratio i na filipinsko tržište u 2012. godini. Od nedavno Peugeot ima i industrijsku saradnju sa kompanijom General Motors.