Peugeot 207 S2000 vozači Craig Breen i Jérémi Ancian prikupili su više pobeda nego svi njihovi rivali na Rallye International du Valais 2013, sa 12 pobeda i sedam završenih trka u redosledu prvi-drugi, nakon 18 testova. Nakon ranog vođstva, dobili su velike vremenske kazne zbog kasnog stizanja na početku SS3, što ih je oborilo na 16. i 28. poziciju ukupnog plasmana. Nakon prevazilaženja početnog razočarenja, dva Peugeot Rally Academy vozača su se u velikom stilu vratili i na kraju zauzeli treće i četvrto mesto.

13-11-11-img-01Uprkos relativno blagim vremenskim uslovima za ovo doba godine švajcarski Rallye du Valais (finalna runda FIA evropskog reli šampionata 2013) pokazao se kao kompleksan za vozače zbog planinskih zavoja punih velikim količinama prašine. Cilj Craig Breen-a i Jérémi Ancian-a pre početka je bio da zaokruže godinu na visoko rangiranoj poziciji i dva 207 S2000 vozača Pežoove Reli Akademije su nakon SS2 zauzeli prvu i drugu poziciju sa samo dve desetinke sekunde razlike.

Šanse Breen-a i Ancian-a za pobedu su bile nadohvat ruke već učetvrtak uveče, međutim, zakasnili su zbog radova na putu na relaciji između SS1 i SS2 – kako kažu Lara Vanneste i Oliver Vitrani njihovi suvozači. “Kao posledica toga, nismo idealno startovali SS2 i naše vreme nije jasno naznačeno na vremenskim karticama, pa smo se ranije čekirali na startu SS3.” Iako su glavni Pežoovi vozači kažnjeni sa po 2 i 3 minuta, nijedan od njih nije se predao.

13-11-11-img-04Iako je kasnio zbog problema na deonici SS14, Jérémi Ancian je uspeo da se izbori sa četvrto mesto u ukupnom plasmanu zahvaljujući činjenici da je imao ostvarenih 7 najbržih vremena. S druge strane, iako je petak vozio bez serva Craig Breen je uspeo da osvoji 5 od 18 staza.

Craig Breen: “Naš plasnam u prva tri je nagrada za trud koji smo uložili u petak i subotu da izborimo povratak u vrh, ali to ipak nije rezultat koji smo prvobitno želeli. Bio sam potpuno usresređen na pobedu ovog vikenda. Ovaj reli je bio oličenje cele sezone 2013 koja je bila puna uspona i padova, praćena nekim dobrim rezultatima i puno loše sreće. Ali sam siguran da će nam ovo iskustvo pomoći u budućnosti.”

13-11-11-img-03Jérémi Ancian: “Da nije bilo kaznenog vremena, već na SS14 bismo bili u vodećoj poziciji. Pozitivna stvar u svemu tome je što smo osvojili više faza nego bilo ko drugi. Prethodno smo se povukli na tri asfalta ove godine tako da nisam uspeo da zaokružim kompletan reli u Peugeot-u 207 S2000 pre dolaska u Švajcarsku. Tako da je to bio prilično ohrabrujući rezultat.” Jérémi Ancian je nagrađen sa Colin McRae ERC trofejom za svoju borbenost.

Kao i njegove kolege iz Pežo Reli Akademije, Stéphane Lefebvre se pojavio na vrhu u svojoj klasi Peugeot 208 R2 pre nego što bi eventualno izgubio više od minuta na SS14. Međutim, već na sledećem nivou je definitivno odustao. “Velika šteta je završiti 2013. godinu na ovaj način. Imali smo problem sa kočnicom ali sam uspeo da ostanem na putu. A onda je na SS15 otkazao motor…”

Švajcarski Peugeot 207 S2000 vozači su na domaćem terenu bili promenljive sreće. Državni reli šampion 2013 Grégoire Hotz je zaustavljen na etapi koja se vozila u petak zbog problema na pumpi za gorivo, dok je Sébastien Carron takođe neuspešno završio drugi dan jer je ima sudar. Šampion iz 2012, Nicolas Althaus (6. mesto), i Pascal Perroud (8. mesto) su završili reli u prvih 10.